Passen 14" velgen onder een Golf 4?

Ik heb een Golf 4 1.6 uit november '98. Nu is mijn vraag of daar 14" stalen velgen onder kunnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (2)

Van 13" naar 14" kan altijd, met élke auto zelfs! Sterker daar is al rekening mee gehouden ook. Het enige waar je nu wel bij moet oppassen is dat niet alle banden daarvoor geschikt zijn om ze onder je wagen eronder te doen maar tegenwoordig bestaan er veel meer bandentypen met verlaagde wanghoogte.
In ieder geval MOET je al 14" velgen hebben als je winterbanden wilt aanschaffen: simpel omdat 13" wielen veel slechter door de sneeuw kunnen ploegen dan 14" dat kunnen dus vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder een VW Golf 4 kun je tot 19inch kwijt indien niet verlaagt, alleen is dit niet aan te raden. 14Inch past zeker makkelijk, zelf zou ik voor 16/17 inch gaan vind dit mooier. Als je velgen koopt let er dan op dat je velgen koopt die dezelfde naaf hebben. via webshops kun je vaak je model auto invoeren en krijg je velgen te zien die specifiek onder jou auto passen. en dan kun je ook keuze maken welke banden je wilt. kijk even bij de link, hier kun je alles vrij specifiek invullen en is een goedkope site.